مجسمه ها

مجسمه های خاص و بزرگ نگین خانه هستند

مجسمه سازی » یا پیکرتراشی را در بیانی ساده، هنر شکل دادن به اشیا تعریف می‌کنند اما آنچه در پس این شکل دادن نهفته است بسیار فراتر از این تعریف ساده است. مجسمه سازی از کهن‌ترین هنرهای تجسمی ا‌ست که در طول تاریخ، از دوران غارنشینی تا به امروز، فرازونشیب‌های بسیاری را طی کرده است. هنری که در دوران ماقبل تاریخ، از آن برای دریافت کمک‌های الهی و معنوی استفاده می‌شد. پس از ظهور تمدن، به امید جاودانگی در پیکره خدایان یونانی حلول پیدا کرد. در کلیسای مسیحیان یادآور حضور شیطان در زندگی انسان‌ها شد، با حمله اعراب به ایران نماد کفر و بت‌پرستی شناخته شد و از قرن 15 میلادی برای ساخت یادبود از قهرمانان جنگ مورداستفاده قرار گرفت. امروزه هم حضور این هنر را به شکل‌های مختلفی در زندگی‌مان می‌بینیم. به همین خاطر مجسمه سازی فقط هنر شکل دادن به اشیای بی‌جان نیست بلکه سرشار از حرف‌ها و ناگفته‌هایی‌ست که به کمک ایده‌ها و خلاقیت یک ذهن پویا به عرصه ظهور می‌رسند. همه پیشرفت‌های معنوی و مادی بشر ریشه در تربیت افراد دارد که از منبع زلال عشق،معرفت، تعهد و ایثار معلم سیراب می‌شوند.

مجسمه

مجسمه یکی از وسایل تزیینی پرکاربرد هنرهای تجسمی در دکوراسیون داخلی است. معمولا اشکالی به فرم انسان، گیاه، ساختمان و حیوان دارد. نمونه های مدرن آن به شکل هندسی و اشکال انتزاعی نیز تولید می‌شود. باید اشاره کرد که تمام اشکال سه بعدی، مجسمه نیستند. برای اینکه سازه ای به این عنوان شناخته شود باید نوآوری، مفهوم یا علتی برای ساخت آن وجود داشته باشد. پیکر تراش به شخصی گفته می‌شود که با هنر دست خود این وسیله را می‌سازد. البته مجسمه به صورت عمده توسط دستگاه نیز تولید می‌شود که آن را در زمره صنایع دستی قرار نمی‌دهند.

مجسمه های خاص کوچک

وقتی خانه را با مجسمه های دکوری چیدمان می‌کنید با استفاده از این وسیله تزیینی در قسمتی از خانه، بُعد سومی به مکان اضافه می‎کنید. می‌توانید برای هر کدام از بخش های خانه چینش متفاوتی در نظر بگیرید. ابعاد، سبک دکوراسیون و بودجه مد نظر شما در این جا نقشی ندارد. مجسمه خود را در بهترین جای خانه قرار دهید تا تاثیر آن را بر روح ساکنان مشاهده کنید.

برای استفاده از این اثر در دکوراسیون داخلی منزل، از آن ها بین کتاب های کتابخانه، روی قفسه و یا روی میز کنسول استفاده کنید. وجود مجسمه ای با شکل مورد نظرِ شما در میان کتاب ها، جذابیت و کنتراست را به فضا اضافه و محیط را از یکنواختی خارج می‌کند.

مجسمه فایبرگلاس
فایبرگلاس ترکیبی از پلیمر و شیشه است که نسبت به سایر مواد چندین حُسن دارد؛ وزن سبک، نقل و انتقال آسان، سطح براق و کیفیت بالا. از این ماده بیش تر برای ساخت مجسمه های بزرگ استفاده می‌شود و مناسب فضای باز است. اگر نمای اتاق تکراری شده است و نمی‌خواهید تغییر دکوراسیون کلی ایجاد کنید، از مجسمه های فایبرگلاس در ابعاد بزرگ کمک بگیرید. طرح و فرم را به اتاق بیفزایید و دیوارهای خالی را پوشش دهید. می‌توانید آن را بین مبل ها قرار دهید و تنوع ارتفاع را بین لوازم موجود ایجاد کنید. به این صورت نمای جدیدی در دکوراسیون به وجود می‎آید.

مجسمه دکوری بزرگ

مجسمه های عظیم، با اندازه ای بزرگ تر از ابعاد واقعی، مناسب فضا های بزرگ هستند. نقش تاکیدی این لوازم بسیار پررنگ است و بیش از سایر المان های موجود در دکوراسیون بر افراد تاثیر می‌گذارد.

این وسیله را در جایی قرار دهید که اطراف آن با اشیا زیادی شلوغ نشده باشد و بتواند جلوه زیبایی در دکوراسیون ایجاد کند. می‌توانید از نورپردازی برای نمایش بهتر آن استفاده کنید. پیش از تکیه بر قوانین، برای قرار دادن آن در خانه به چشم های خود اعتماد کنید. تناسب را رعایت و اندازه مناسب را به گونه ای انتخاب کنید که به زیبایی خانه کمک شود و باعث شلوغی نشود.

حرف آخر

اگر قصد خرید یک مجسمه‌ی دکوراتیو را دارید به گونه ای انتخاب کنید که نه خیلی بزرگ و نمایان باشد تا قسمت های دیگر خانه به چشم‌ نیایند و نه خیلی کوچک و بی معنی.مجسمه های خاص و بزرگ نگین خانه هستند. چنین مجسمه ‌هایی باید در مرکز یا قسمت جلویی خانه قرار بگیرند و هیچ اکسسوری اضافه ‌ای هم در اطراف آن وجود نداشته باشد.در حقیقت مجسمه فقط یک جنبه تزیینی برای دکوراسیون داخلی نیست، بلکه تاکید زیادی هم بروی شخصیت خانه دار دارد. خانه های ویلایی با توجه به در اختیار داشتن فضای سبز برای بهره مندی از این مجسمه های زیبا پیش قدم می شوند.به نکاتی که در مطالب سایت برای خرید مجسمه دکوری شیک و ارزان و معرفی بهترین مجسمه های دکوری فانتزی و زیبا مناسب برای دکوراسیون خانه ی شما با دقت توجه نمایید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *