مقالات کاربردی

مجسمه های دکوری فنگ شویی چه تاثیراتی بر زندگی ما میگذارند

جاعودی مارکبری | ظرف عود رومیزی

آیا می‌دانید فنگ شویی چیست ؟ آیا تا به حال علت به کار بردن این مفهوم در دکوراسیون را بررسی کرده‌اید؟ ما در این پست  قصد داریم شما را با مفهوم فنگ شویی آشنا کرده و کاربرد آن را در دکوراسیون شرح دهیم. با ما همراه باشید.

اگر شما جزء افرادی هستید که پیگیر تغییرات دکوراسیون در منزل یا محیط کارشان هستند، و یا به صورت دوره‌ای دکوراسیون منزلتان را تغییر می‌دهید، حتماً به کمک اینترنت و اطلاعات آن ذهنیتی برای خود ساخته‌اید. احتمالاً هنگامی که در مورد چیدمان‌های مختلف و تغییرات در دکوراسیون جستجو کرده باشید و یا کتاب‌های مرتبط مطالعه کرده باشید، با لغتی به نام «فنگ شویی» برخورد کرده‌اید. با مطالعه این مقاله به طور کامل با مفهوم فنگ شویی و کاربرد آن در دکوراسیون آشنا خواهید شد.

تعریف مفهومی فنگ شویی

از نظر مفهومی، فنگ شویی یک سیستم متافیزیکی و شبه فلسفی است که هدفش هماهنگ کردن افراد و محیط با یکدیگر است. این ویژگی ارتباط تنگاتنگی با متد فلسفه تائو دارد. تائو نیز به اصل ارتباط اشیا و انسان اعتقاد دارد. در ترجمه تحت‌اللفظی فنگ شویی باید بگوییم که این عبارت به باد – آب اشاره دارد. فنگ یعنی باد و شویی به معنی آب می‌باشد. عناصری که در چین باستان جزء پدیدآورنده‌های طبیعت و ماوراء، از آن‌ها نام برده می‌شوند.

مزایای فنگ شویی برای منزل و محل کار 

خانه هر فردی باید مظهر آسایش، آرامش و نشاط باشد تمام اشیا اطراف ما دارای انرژی سیال هستند،طراحی مناسب و اصلاح دکوراسیون خانه به شیوه ای که انرژی های مثبت، راحت تر جریان یابند، میتوان در ایجاد یک زندگی خوب و موفق برای ساکنین خانه تاثیر بسزایی بگذارد.این امر،لزوم توجه طراحی داخلی را به هنر چیدمان محیط برای ایجاد تعادل و هماهنگی بهتر میان انرژی هایی که ما را احاطه کرده اند، میطلبد.

از این مباحث،که ریشه در نگرش چینی به جهان هستی دارد به فنگ شویی یاد میشود، فنگ شویی هنر باستانی شرقی، برای قرار دادن هر وسیله در جای صحیح خود چه در منزل و چه در محیط کار است. هنگامی که انسان و محیط پیرامون او با یکدیگر هماهنگ باشند، نتیجه اش زندگی خوب و موفقیت برای ماست و هدف فنگ شویی هم رسیدن به همین موفقیت است.

خاستگاه فنگ شویی قاره آسیا است به همین خاطر قوانینش برای ما ایرانیان ناآشنا و بیگانه نیست و بسیاری از راهکارهایش از قدیم در فرهنگ ما وجود داشته است و بخشی از باور های کهن ما بوده است.

نماد اسب در فنگ‌ شویی

اسب یکی دیگر از نمادهای محبوب در فلسفه‌ی فنگ‌شویی است. استفاده از تصویر یا مجسمه یک یا چند اسب از قدیم در فلسفه فنگ‌شویی رواج داشته است. این حیوان نمادی از موفقیت، سرعت و آزادی است. معمولا از این نماد در بخش شمال، جنوب و یا جنوب شرق فضاها استفاده می‌کنند تا انرژی لازم در آن بخش‌ها پراکنده شود

پروانه های فنگ شویی به چه معناست؟

طبق آموزه های قدیمی فنگ شویی، پروانه ها نماد عشق ابدی،محبت قوی،شادی و هماهنگی در روابط است.با مکان مناسب نماد شور،حساسیت،عاشقانه رو خوب و شادی را به خانه جذب میکند. برای افراد مجرد، طلسم فرصت بهبود زندگی شخصی خود را میدهد و به ظهور یک شریک جدید کمک میکند.

انرژی گل‌ها در نمادهای فنگ‌ شویی

استفاده از نماد گل در فنگ‌شویی همواره مورد توجه علاقمندان به این مکتب بوده است. وجود گل‌های طبیعی و زیبا و حتی تصاویری از گل‌ها می‌تواند اثر به سزایی در ایجاد انرژی مثبت در فضا داشته باشد. بنابراین می‌توان گفت، گل‌ها جزء بهترین انتخاب‌ها برای استفاده در فضاهای گوناگون هستند. برای مثال، گل پیونی یا گل صدتومانی از جمله گزینه‌های مناسب برای استفاده در فضا، به عنوان نماد فنگ‌شویی است. بر اساس قواعد فنگ‌شویی این گل نشانه‌ای از عشق و خوش شانسی است. استفاده از این گل در اتاق خواب و پذیرایی توصیه می‌شود. از دیگر موارد می‌توان به گل لاله قرمز تیره یا زرد اشاره کرد. این نمونه از گل‌ها انرژی مضاعفی از گرمی و آتش را تداعی می‌کنند.

چیدمان منزل با توجه به قوانین فنگ شویی

فنگ شویی به همه ابعاد زندگی می پردازد و تاثیرش نیز در همه ابعاد زندگی قابل دیدن است. بنابر قوانین فنگ شویی بهترین حالت جریان انرژی در محیط، شکل مربعی یا مستطیلی آن است. هرچقدر خانه شما،  شکل مربعی داشته باشید حس و حال بهتری در آن جریان خواهد داشت. در مقابل خانه هایی که دارای راه رو های باریک و تاریک هستند، از نگاه قوانین نگ شویی محیط مناسبی برای دریافت انرژی های عالی نیستند.

 

-قانون فنگ شویی که باید رعایت کنید!

قانون اول فنگ شویی

آب در خانه انرژی مثبت را جذب می کند. بنابراین بهتر است تنگ ماهی، آکواریومی کوچک یا حتی گلی که در آب رشد می کند را در محیط خانه خود داشته باشید تا انرژی مثبت را در محیط تان حفظ کند.

قانون دوم فنگ شویی

از قرار دادن لوازمی مثل حوله و مسواک در محیط دست شویی و حمام خودداری کنید. زیرا انرژی های منفی را جذب می کنند و شما از این وسایل برای خشک کردن و مسواک کشیدن استفاده می کنید. در صورتیکه جای مناسبی برای این و.سایل ندارید آنها را در کمد یا محیطی بسته قرار دهید یا از مسواک ها در پوش دار استفاده کنید.

قانون سوم فنگ شویی

کفش های اعضای خانه را پشت در و جلوی مکان ورودی قرار ندهید. هنگامی در خانه باز می شود هوا وارد خانه می شود که در صورتیکه کفش ها پشت در باشند، هوای آزاد با بوی بد کفش همراه می شود و حس و حال رخوت را به درون خانه می آورند.

قانون چهارم فنگشویی

از عناصر طبیعی مثل گل، چوب و سنگ در چیدمان فنگ شویی استفاده کنید. استفاده از گیاهان طبیعی انرژی زیادی را به اعضای خانواده تزریق می کنند اما دقت کنید که گل های مصنوعی را از چیدمان منزل خود دور کنید چون مثل گیاهان طبیعی انرژی مثبت ایجاد نمی کنند.

قانون پنجم فنگ شویی

در فنگ شویی چیدمان، جای تلویزیون در اتاق خواب نیست. اما اگر عادت دارید قبل خواب تلویزیون ببینید بهتر است بعد خاموش کردن تلویزیون روی آن را با پوششی پلاستیکی بپوشانید. حتما از پوششی با جنس پلاستیک استفاده کنید زیرا جنس های دیگر با چیدمان اتاق خواب مغایرت دارد.

 

حرف آخر

در نتیجه میتوان گفت مجسمه ها نماد های آرامش برای ما و منزلمان در کنار زیبایی دکوراسیونمان هستند، انرژی که مجسمه ها به محیط خانه شما وارد میکنند نه تنها بر روی روحیه شما تاثیرگذار است بلکه بر چگونگی شروع روز شما، چگونه و با چه میزان انرژی شروع کردن کارتان و… تاثیر گذار میباشد ، فقط کافی است نماد های مختلف فنگ شویی مجسمه ها را بشناسید و اینکه در چه مکانی و با چه زاویه ای از مجسمه های خود در منزل استفاده کنید، که در این مقاله به این مسایل پرداخته ایم، شما میتوانید با کمی مطالعه و بدست آوردن اطلاعات در این باره از مجسمه های خود به بهترین نحو استفاده کنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *