مقالات کاربردی

نگاهی به دکوری های کنارسالنی امسال بیندازید

وقتی صحبت از مجسمه می شود، نا خود آگاه اسم افرادی مانند میکل آنژ و آگوست رودن به ذهنمان می آید. مدل مجسمه های دکوری نیز روشی بسیار ناب و عالی برای بنمایش گذاشتن شخصیت و طرز فکر هر فردی است. در حقیقت مجسمه فقط یک جنبه تزیینی برای دکوراسیون داخلی نیست، بلکه تاکید زیادی هم بروی شخصیت خانه دار دارد.

تنوع در طراحی مجسمه ها که از آنها خبر نداشتید

مجسمه ها نیز مانند سایر عناصر و لوازم خانگی، در چند سبک طراحی می شوند و بر خلاف عقیده افراد بسیاری، فقط محدود به طرح های کلاسیک و مدرن نیستند.

بغیر از طرح های کلاسیک، گزینه های دیگری مانند مدرن، ویمزیکال یا خیالی، طرح های رئال و واقع گرایانه و در نهایت طرح های مینیمال و کمینه گرا نیز وجود دارند که هر کدام به نوبه خود شامل مدل های خارق العاده ای می شوند. از چنین مجسمه هایی می توان بعنوان نقطه کانونی یا عنصری تاکیدی در دکوراسیون استفاده کرد. مورد مهم بعدی که لازم است به آن اشاره کنم این است که نباید خودتان را محدود به سبک خاصی کنید، اصلا دلیلی ندارد حتما از مدل مجسمه های دکوری مدرن برای دکوراسیون مدرن استفاده کنید، گاهی اوقات مدل های مدرن، در دکوراسیون های سنتی و کلاسیکدکوراسیون های سنتی و کلاسیک خیلی زیباتر جلوه می کنند.

دکوری کنارسالنی سینی پذیرایی(ظرف پذیرایی)

دکوری های کنارسالنی تنوع بسیار بالایی دارند، از دکوری های کنارسالنی کلاسیک گرفته تا دکوری های کنارسالنی مدرن مجسمه حیوانات، آباژور بزرگ کنار سالنی حیوانات، اما یکی از دکوری های کنارسالنی فوق العاده کاربردی و شیک برای کنارسالن دکوری کنارسالنی سینی پذیرایی میباشد

این دکوری در تنوع مجسمه آدمک ها یا مجسمه حیوانات محبوبی چون سگ و.. موجود میباشد.

اگر شما از آن دسته از افراد هستید که در کنارسالن خود هم از دکوری استفاده کنید که نقش سینی و جا وسایلی را در کنار زیبایی بخشی به منزلتان تامین کند بی شک گزینه بهتری از این دکوری های کنار سالنی پیدا نخواهید کرد

در انتخاب مجسمه باید خیلی هوشمندانه عمل کنید، بهتر است غصه هزینه زیاد را نخورده و اگر مدلی چشمتان را گرفته ولی قیمت زیادی دارد دقیقا همان مدل را خریداری کنید. این حرف را بخاطر این می گویم که برخی مجسمه ها پس از مدتی دل آدم را می زنند و در نهایت سر از انباری در می آورند. در حقیقت خیلی از مجسمه های موجود در بازار پتانسیل بالایی برای قرار گرفتن در انباری خانه دارند. البته نوع بنمایش گذاشتن مجسمه هم خیلی مهم است باید طوری این کار انجام شود که توجهات را به سمت خود جذب کنند. بنابراین بهتر است آنها را به صورت تنهایی بکار برده و در منطقه ای قرار بدهید که از هر جهت قابل دیدن باشد.

مجسمه های دکوری کنارسالنی بزرگ کلاسیک و مدرن

موضوع مهم این است که آیا شما بدنبال یک مجسمه بزرگ بسیار شیک در گوشه خانه خود یا به عبارتی در گوشه ای از کنارسالن خانه خود میگردید یا خیر بدنبال دیوارکوب یا مجسمه های رومیزی ووو.. میگردید.

مجسمه های بزرگ کنارسالنی قطعا گران تر از دیگر مجسمه ها میباشند اما اگر سلیقه و دید هنری شما این را بیان میکند که مجسمه های بزرگ دکوراسیون شما را بهتر نمایش میدهند و نیاز شما را تامین میکنند شکی در تصمیم خود راه ندهید و همان چیزی که دلتان میخواهد را خریداری کنید.

بخصوص هتلدار ها میتوانند از سری مجسمه های کلاسیک کنارسالنی برای دکوراسیون ورودی هتل خود و قسمت های دیگر استفاده کنند که این موضوع ناخودآگاه و به خودی خود بر روی افزایش افرادی که به هتل شما با دکوراسیون کلاسیک و مدرنی که دارید تاثیر میگذارد.

یکی از جاهایی که مجسمه دکوری خیلی بکار می آید برای پر کردن گوشه های خالی دیوار است. مثلا راهروی ورودی از مکان هایی است که فضا خالی زیادی دارد، قرار دادن یک مجسمه در این مکان می تواند دکوراسیون را به زیبایی تزیین کرده و از یکنواختی در آورد. برای پر کردن فضای خالی کنار مبلمان نیز حضور یک مجسمه خیلی کارا خواهد بود. البته تمامی مجسمه های دکوری روی زمین قرار نمی گیرند، مدل های دیواری هم به اندازه مدل های زمینی زیبا و تاثیر گذار هستند و صد البته فضایی هم اشغال نمی کنند.

یک نکته کلیدی

خرید مجسمه مدرن برای هر مکانی مانند خانه یا دفتر کار شما می تواند یک پیشنهاد عالی باشد چرا که مجسمه ها می توانند بر روی روحیه ی افراد اثر بگذارند و تماشای برخی از مجسمه ها حس خوبی را به شما القا میکنند ، به طوری که تماشای مجمسه ای که بله آن علاقه دارید می تواند بعد از یک روز کاری در خانه و یا در دفتر کار بین انبوهی از کارها خستگی شما را ببرد ، در ضمن مجمسه ها یک وسیله ی دکوری می باشد که خرید مجمسه مدرن می تواند بر دیزاین و دکوراسیون آن فضا اثر گذار باشد و آنجا را زیباتر کند . برای اینکه بدانید به چه مجسمه ای بیشتر علاقه مند هستید باید انواع آن ها را بشناسید که از نظر جنسی شامل مجمسه های سنگی ، چوبی ، گچی ، فایبرگلاس، سرامیک و فات هستند و از نظر مدل نیز بسیار متنوع می باشند مثل مجسمه های مدرن ، کلاسیک ، ایستاده ، صورتک و…که مجمسه اگر دست ساز باشند قیمت بالایی دارند و برای جنس های چوبی و سنگی یا گچی می توان انواع دست ساز را پیدا کرد .

استفاده از مجسمه های بزرگ برای مکان های کوچک بزرگ ترین اشتباه می باشد ، خرید مجسمه کوچک میتواند برای مکان های مختلفی مثل دفتر میز شما ، اتاق خواب و یا خانه های کوچک کاربردی باشد و حتما آن را مطابق نوع دکوراسیون انتخاب کنید .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *